A hazai Goodwood

Május 1-jén rendezték meg Budapesten a Velodrom Millenárist. Helyszínéül Európa legrégebbi kerékpárpályája szolgált.
Már az egész nagyon jól kezdődött, amikor a bejáratnál való sorban állásnál megpillantottam a kedvenc veteránomat, a DS-t.

Amúgy meglepődtem, hogy ebből a típusból több is képviseltette magát. Nagyon szépek voltak.

Szerencsére nagyon jó időt fogott ki a rendezvény. Aznap Budapesten rekordot is döntött a hőmérséklet. Elég sokat elárul a Velodromról az, hogy a rekkenő hőség ellenére végig az árnyék nélküli placcon voltam, mivel annyira tetszett, hogy nem volt kedvem árnyékba vonulni – meg is égtem, de megérte :) -.

A döntött pályán, ami amúgy rendkívül igénybe vette a mechanikát nyitástól-zárásig egyfolytában robogtak hol az autók, hol a motorok, amelyek kategóriákba sorolva léptek a pályára.

Rengeteg gyönyörű állapotú autó volt jelen. Köztük sok különlegességgel:

Jaguar XK140

Amphicar (kétéltű)

Checker (a new york-i taxi) egy Chevrolet társaságában

Ferrari 308

Messerschmitt Kabinenroller

Porsche 911

…az „angyali” Volvo P1800, Fiat Abarth 2300S Coupé, Citroen Mehari (ami ismerős lehet a Louis De Funés filmekből), Jaguar E-type, Lada VFTS, Fiat 131 Abarth, Mercedes-Benz 190Sl, VW Karmann Ghia-k és sok más szép típus.

A hangulatot tovább fokozta, hogy sokan régi ruhákban jelentek meg.

Szép számú motoros is képviseltette magát. Nagyon hangulatosak voltak a Vespa-sok.

Nagyon örültem, hogy néhány „Karburátorral” is találkoztam.

Elmondhatom a Velodrom Millenárisról, hogy számomra ez a legszínvonalasabb rendezvény Magyarországon. A találkozó kiszakadt az unalmas kordonok világából és a lehető legközelebb hozta hozzánk a benzingőzös szenvedélyünket. Végre nem kell távoli országokba elutaznunk, ha egy kiváló autós eseményen kívánunk részt venni.

Gratulálok Noszvai Andrásnak, hogy ilyen találkozót szervezett itthon.