A Volga újra lecsap

Mindig is nagyra értékeltem azokat, akik a múlt értékeit kívánják átmenteni a jelenbe. Az orosz székhelyű A:Level (jelentése: Első osztályú, Nr.1.) is az ilyen filozófiájú cégek táborát gyarapítja. Ők egy olyan egyedi manufaktúra, amely Volga ihlette autókat gyárt BMW alapra.

Műalkotásokat készítenek szigorúan megválogatott tehetős célközönség számára (a pénz megléte magában nem elég ahhoz, hogy építsenek nekünk). Nagyon fontos elv náluk, hogy nem gyártanak két egyforma autót.

Az első alkotásuk egy 850CSi (V12-es, 5,6literes, 380ló) alapra épített coupe volt.

A pár évvel később elkészült második modelljük viszont már a 650i (E63) technikáját vette alapul (V8-as, 4,8literes, 368ló) és immáron cabriolet kivitelben készült.

Mindkét verzió kész mestermű. Az újabb kiadás még kiegyensúlyozottabb formailag.

Sajnálom, hogy a belsőkre nem fordítottak figyelmet. A gyári BMW belsőt változatlanul hagyták. Egy ilyen színvonalú átalakításnál elvárható lenne, hogy ne csak a külsőt érintse.

Az áruk is csillagászati magasságokban mozog. A 8-as alapú Volga átszámítva túllépi a 120 millió FT-ot.

Az ihlet forrása (GAZ M21)

Az 1956-70 között gyártott GAZ 21-es volt az akkori Szovjetunió autógyártás csúcsának megtestesítője. A 21-es volt a legluxusabb autó, aminek a megvásárlásához nem kellett párttitkárnak lenni. A Volga nevet is először viselte. A Pobjeda leváltására hozták létre. A tervezők nagyon sokat merítettek az amerikai autógyártásból. Úgy építették, hogy helyt álljon a nehéz orosz terepeken is, ezért meglehetősen magas építésű volt.

Coupe, Cabriolet kivitel nem létezett belőle. A nép által vágyott járműnek számított (nagyon kevesen engedhették meg maguknak a borsos ára miatt). A megítélése fényévekre állt a Lada-étól. Elmondható, hogy jelenleg az egyik legnépszerűbb szovjet veterán.