Land Rover S IIA

“A következőkben olvashatjátok Varga Ferenc tapasztalatait a Land Rover S IIA-sével kapcsolatban.”

Gyerekkori álom vált valóra azzal, hogy már a harmadik Land Rovert használom. Az első egy 1962-es 109-es SII SW. A második egy 1985-ös V8-as, és a mostani egy 1965-ös (47 éves) S IIA, amihez 2010 nyarán jutottam hozzá. Az autó 7 éve állt elég lepusztult állapotban.

Ilyen állapotban volt mikor hozzám került:

Ez egy szimpla autó csak a márka szeretete vitt rá a vásárlásra. A lényeg a lényegben, hogy soha nincsen kész. Mindig van valami javítani való rajta.
A vezetési élmény, annyira élmény, hogy egy Land Rover-ben ülök, végül is nem egy Lamborghini.

Nagyon behatároltak az ülés állíthatóságai, nem lehet úgy megcsinálni, hogy valahol be ne ázzon, viszont nyáron kimondottan előnyös, télen pedig meg lehet fagyni benne, annyira kezdetleges a fűtése, de szerintem ez azért van, mert nem erre az éghajlatra tervezték.

Mivel már utaltam rá, hogy nem egy versenyautó és nincsen benne Overdrive, így az utazósebessége max. 60-70 km/h, de ez egy ilyen idős autónál már elfogadható.

Ebben egy 2286 cm3 soros 4 hengeres motor van, melynek teljesítménye gyári adatok szerint 60 lóerő körül van, de mivel ebben még az eredeti motor van és nincs tudomásom róla, hogy ez valaha is meg lett bontva, így nem tudok a teljesítményre pontos adatokat mondani.

Olyat nem tudnék mondani, ami nem tetszik az autóban attól függetlenül, amit a fentiekben már felsoroltam. Amit hiányolok belőle az intenzívebb fűtés.

Csak a márkával nagyon elhivatottaknak ajánlom, főleg ezeket a régi típusokat és olyanoknak, akik nagyon unatkoznak, amellett, hogy vannak vele problémák nagyon egyszerű a szerelhetősége és aránylag elfogadható áron vannak az alkatrészek is hozzá. Nem úgy, mint az új típusoknál. Végül is jóformán mindent lehet kapni hozzá. Nem ajánlom azoknak, akik a kényelmet és a luxust várják ettől a típustól. Ha valaki megveszi, az tudja, hogy mit vesz. Eléggé fapados: ráz, zörög, de ezt így kell elfogadni.

A fenntartási költsége nem a legkedvezőbb, de ez függ a bonus-malus fokozattól, és hogy ki hol köt rá biztosítást. A fogyasztása se mondható a legkedvezőbbnek 13-14 L/100 km, és persze függ attól is kinek milyen a lába (de a Diesel is megeszi a 9-10 litert).

Ettől a típustól azt kaptam, amit vártam, mivel tudtam, mikor megvásároltam, hogy nem egy luxusautót veszek.

Bármikor újra megvenném ezt a típust, mert nagyon tetszik, az egyszerűsége és a puritánsága.
Az autó 8 hónap alatt lett kész.